Laboratorul chimic” retine aproape toate noxele Raportul de filtrare a sistemului EGR este cu 5% mai mic decat al motorului Euro 5 (30%), sistemul SCR fiind responsabil pentru restul. Toba, bine protejata fonic, contine un catalizator de oxidare si un filtru de particule urmat de doua catalizatoare SCR si alte doua pentru reducerea resturilor de azot. Scania a dezvoltat un sistem nou de dozaj al AdBlue cu control electronic, iar aditivul se transforma in uree inainte sa intre in cele doua catalizatoare paralele SCR. Ruta de evacuare este scurta, fiind usor de mentinut o anumita temperatura. Circa 50% din emisiile de noxe sunt eliminate in sistemul EGR, pana la 95% in catalizatoare la SCR, in timp ce filtrul reduce emisiile de particule cu 99%. Doi senzori masoara gradul de contaminare a filtrului si nevoia de regenerare. Regenerarea are loc in timpul rularii. Daca filtrul incepe sa se umple cu funingine, soferul va primi recomandari pe panoul de bord privind regimul de functionare a motorului sau nevoia de regenerare a filtrului in stationare. Acesta trebuie curatat la intervale regulate, fiind usor de detasat din toba prin desurubarea a doua bolturi. Intervalele de intretinere sunt la fel ca la motoarele Euro 5 de 13 l (de pana la 90.000 km pentru transportul pe distante lungi cu greutati totale intre 36 si 45 t). Motoarele Euro 6 necesita folosirea unor uleiuri specifice, iar intervalul de schimb al filtrului de particule este la circa 240.000 km pentru transport pe distante lungi. Noul motor nu necesita un spatiu mai mare decat motorul Euro 5 deasupra cadrului sasiu, astfel ca poate prelua aceleasi tipuri de caroserii. Bateria se poate monta atat in spatele cabinei (caz in care capacitatea rezervoarelor de combustibil este de numai 1.370 l), cat si in spatele sasiului, iesind un pic in exterior (rezervoare de 1.500 l).